کد مطلب : Culture 'en' is a neutral culture. It cannot be used in formatting and parsing and therefore cannot be set as the thread's current culture.  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 3227   |   تاریخ درج: Tuesday, November 26, 2019   |   ساعت: 7:00 PM   |   منبع / نویسنده مطلب: مشاور رسانه ای اتحادیه

 

بازارهای جدید فرش، جایگزین بازار آمریکا

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه پس از تشدید تحریم ها بازارهای دیگری جایگزین بازار آمریکا شده اند، گفت: این انتظار که مشوق های صادراتی مانند گذشته برقرار شود حرف درستی است اما به دلیل محدودیت های بودجه ای در وضع کنونی این امکان فراهم نیست.


به گزارش روابط عمومي اتحاديه فرش دستباف تبريز، دستپاک، رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه پس از تشدید تحریم ها بازارهای دیگری جایگزین بازار آمریکا شده اند، گفت: این انتظار که مشوق های صادراتی مانند گذشته برقرار شود حرف درستی است اما به دلیل محدودیت های بودجه ای در وضع کنونی این امکان فراهم نیست.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: فرش هنر-صنعتی است که بوی تمدن ایران را می دهد و هیچ کالایی مانند فرش نمی تواند اولویت صادرات صنایع دستی ایران باشد.


وی تصریح کرد: با تمدن غنی، فرش دست باف می تواند اشتغال مناسب و ارزآوری بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد؛ این در حالی است که حدود دو میلیون نفر در حوزه فرش دست باف در حال فعالیت هستند و بیست و نه منطقه برای تولید فرش ایران ثبت جهانی شده اند و هرگونه کپی برداری از نقشه فرش های این ۲۹ منطقه می تواند با پیگیری و شکایت از سوی ایران همراه باشد.


دستپاک اظهار داشت: فرش دست باف، پسته و زعفران سه کالای استراتژیک صادراتی پس از نفت هستند که در این میان، فرش ارزش افزوده بالاتری نسبت به پسته و زعفران دارد، به نحوی که گاهی به لحاظ جایگاه برندهای جهانی، برخی فرش ایران را معادل بنز آلمان معرفی می کنند؛ در حالیکه فرش ایران از بنز آلمان نیز با ارزش تر است، چون افزایش سن و طول عمر فرش به ارزش و بهای آن می افزاید.

انتهاي پيام/

Share نسخه مخصوص چاپ